mandag 18. desember 2017

♥ Bestemor strikker til Sara ♥

Dalegarn - Strikkedesign til Baby - Nr. 191 - Mønster nr. 19108.


26. november ble Sara båret frem i kirka for å døpes.
 Jeg hadde strikket et sett med jakke, bukse og lue til Sara.
Alle delene var pyntet med små, søte, heklede blomster.

 Lua var i utgangspunktet beregnet for å knytes med silkebånd.
Sånne små har en tendens til å sutte på alt som er innenfor nær rekkevidde,
så istedet for heklet jeg et knytesnøre.
Denne heklet jeg fast i bakkant av lua.
Tror dette skulle bli ei trygg og lettvint løsning.

 Nederst på buksa skulle det også knytes silkebånd.
Her valgte jeg å tre, noe ekspeditrisa på garnforretningen kalte for, hattestrikk.
Jeg måtte spørre 2 gangen hva hun kalte strikken.
Navnet hadde jeg ikke hørt før, 
men det var akkurat en sånn type strikk jeg var ute etter.
Strikkene festet jeg med en god knute.
Det skulle ikke være for stramt, og heller ikke for vidt.


Dette er et aldeles nydelig strikkesett til
mitt andre barnebarn.
Alt godt for fremtiden ønsker jeg deg.

Ingen kommentarer: