fredag 9. oktober 2015

Post-it - staffelikort

I høst fikk jeg muligheten til å besøke søsteren min i Finnmark :)
De har kjøpt seg et sommersted med en helt nydelig beliggenhet.
Der er fjorden, fjellet, skogen og fiskevann rett utenfor stuedøren.

Huset er gammelt og minner oss begge om bestemorstuen fra barndommen.

Jeg ville overraske søsteren min med Post-it kort.
Regnet med at motivet på dette pion-arket ville passe inn på kjøkkenet...
...og det hadde jeg helt rett i :)

 På baksiden av staffeliet limte jeg en gammelt faktura,
som var stemplet på arket.



Brettes det helt ut finner hun
 et annet motiv av samme servise. 
På innsiden fikk jeg plass
til å skrive en koselig liten hilsen til henne.
Disse motivene passer ikke bare godt inn
på kjøkkenet i sommerhuset,
det minner oss begge to
om bestemor og kjøkkenet hennes.
Vi kan sitte i timevis å snakke om
de gode minnene fra sommerferiene hos henne.
 Vi fikk mange fine turer i terrenget  rundt sommerstedet.
I fjæra kunne vi gå på skattejakt,
og det dukket stadig opp noen fine motiver for fotografering.


Nede i fjæra har de bygd seg et stamphus.
Tenk så koselig det er å stampe, grille eller bare sitte her å kose seg.
Da er der bare å åpne dørene og nyte tilværelsen,
selv på en regnfull dag.

Med dette kortet ønsker jeg å delta på utfordringene;

Papirlosjen - Rosa i oktober
Crafting from the Heart - Anything goes
Hjerteboden - Feminint
Storyteller - Bruk fargen rosa

3 kommentarer:

Eemeli sa...

Gorgeous. Thanks for joining our this week's challenge at Crafting From The Heart and good luck in the draw.

Hugs from Finland,
Eemeli {DT}

Min hobbyverden sa...

Så flott!
Tusen takk for at du deltar på vår ROSA-utfordring inne hos Papirlosjen.
Smil fra DT-Ane Lene

SirisKort sa...

Lekkert!
Takk for at du er med på Papirlosjen sin Rosa utfordring.
Klem Siri DT