torsdag 9. januar 2014

Glassdekorasjon - Pynt til nytte

 
 
 Det er morsomt å jobbe med glass.
Særlig når jeg også ser at de blir så fine og jeg kan bruke dem til noe nyttig.
 
 
Malinga (Pèbèo Poscelaine) har jeg kjøpt gjennom Panduro,
 og kan brukes både på porselen og glass.
Denne kan vaskes på svak temperatur i oppvaskmaskinen.
 
Dekoren er klipt ut av servietter. 
 Her bruker jeg kun ett lag for at det ikke skal bli for tykt.
 
Som lim under dekoren og 2 lag med beskyttelseslakk har jeg brukt Pèbèro Gloss Medium.
Denne kan også vaskes i oppvaskmaskin etter herding.
Det som er så bra med denne malinga er at den kan herdes i din egen komfyr.
 
Siden jeg har brukt servietter som dekor blir mitt vaskestempel likevel;

Vaskes for hånd.

 
Her har jeg dekorert 3 ulike glass til forskjellige formål.

 
Dette glasset har jeg laget for å oppbevare t-lys i.
For at innholdet ikke skulle forstyrre dekoren ble jeg nødt til å legge grunnfarge rundt hele glasset.

 
Glassene for oppbevaring av pasta malte jeg bare forsiktig før jeg festet dekoren på.
Pasta i ulike former syns jeg pynter i seg selv.

 
Så har jeg pyntet noen mindre glass for oppbevaring av ulike frø.
Frøposene har lett for å revne og grise ut matskapet.
Kjempekjekt å oppbevare dem i glass.
 


1 kommentar:

Connie sa...

Så lekkert :)
Klem